Eve, Dance is an unplaceable place
Margherita Bergamo (Telma Ha) has been a contemporary dancer since 2000. Within the company Les filles Föllen, which she
co-founded in 2010, she has directed and performed several projects on stage. She recently directed the show "Revisiting Bowie"
produced for the Barcelona Auditorium. She started working in virtual reality films with Muvers and Omnipresenz in 2016. In 2017 she
co-founded, and currently heads, the Compagnie Voix.
Margherita Bergamo (Telma Ha) est danseuse contemporaine au sein de la compagnie Les filles Föllen, qu’elle a co-fondé en 2010, elle a
dirigé et interprété plusieurs projets sur scène. Elle a récemment dirigé le spectacle « Revisiting Bowie » produit pour l’Auditorium de
Barcelone. Elle a commencé à travailler dans les films de réalité virtuelle avec Muvers et Omnipresenz en 2016. En 2017 elle a co-fondé,
et actuellement dirige, la Compagnie Voix
7 ALCHIMIE IN VR (With Julio LeParc)
Juan Le Parc has been working for several years on the forms of representation of the human body by combining artistic and scientific
practices in his approach. By taking the anthropological body modifications and mixing them with scientific imagery, he creates plastic
universes filled with hybrid, chimeric beings from mythical imaginary worlds.
Juan Le Parc travaille depuis plusieurs années sur les formes de représentation du corps humain en associant dans sa démarche les pratiques artistiques et scientifiques. En reprenant les modifications corporelles de type anthropologique et en les mélangeant avec une imagerie scientifique, il crée des univers plastiques remplis d'êtres hybrides, chimériques sortis d'imaginaires mythiques.
LEVITATION (With David Guez)
As a digital artist, Bastien Didier has been exploring the field of brain-machine interfaces for several years. He
uses brain waves as a creative material. From aperitifs to football matches, Bastien Didier seizes on popular practices to divert them
and question our cultural resources.
His relationship to the world and technology is expressed through the research he conducts around this new language where thought is
directly linked to the environment.
Artiste numérique, Bastien Didier explore depuis plusieurs années le champ des interfaces cerveau-machine .Il utilise les ondes cérébrales comme matériau de creation. De l’apéro aux matches de foot, Bastien Didier s’empare des pratiques populaires pour les détourner et interroger nos ressources culturelles. Son rapport au monde et à la technologie s’exprime via la recherche qu’il mène autour de ce nouveau langage où la pensée est en lien direct avec l’environnement
NUMERICA
Julien Lomet's research revolves around the artist's creative process according to the medium used. His questioning
develops on the idea of an emotion shared between the artist and the spectator, as an exchange of intimate worlds in the form of
paintings, videos and virtual environments. He therefore invites the spectator to become a creator himself in immersive and poetic works.
The artist's virtual worlds are a mixture of surrealism, onirism, passion and illusory fears.
Julien Lomet oriente ses recherches autour du processus de création de l’artiste selon le médium employé. Son
questionnement se développe sur l’idée d’une émotion partagée entre l’artiste et le spectateur, comme un échange d’univers intimes sous
le format de peintures, de vidéos et d’environnements virtuels.Il invite donc le spectateur à devenir lui-même créateur dans des oeuvres
immersives et poétique. Les univers virtuels de l’artiste sont un mélange entre surréalisme, onirisme, passion et frayeurs illusoires
Dr. Judith Guez is an artist – curator in VR/MR. Her research focuses on understanding and creating illusions between reality and
virtuality to explore new artistic forms, mobilizing the concept of presence and wonder. She has exhibited many artworks (La chambre de
Kristoffer, Lab’Surd, InterACTE, Liber, Rock Art Rocks me…) in several international venues (Ars Electronica in Austria, Gaîté Lyrique,
GoogleLab, BPI Centre Pompidou, Centre des arts Enghien, MOCA Taipei in Taiwan, VR World Forum in Switzerland). She is currently founder
and director of the Laval Virtual's artistic division. In this context, she has created in 2018 the international Art&VR festival
Recto VRso in Laval (France). She is co-founder of VRAC (VR Art Collective).
Dr. Judith Guez est une artiste – curatrice en réalité virtuelle et mixte. Ses recherches se concentrent
autour de la compréhension et la création d'illusions entre le réel et le virtuel pour explorer de nouvelles formes artistiques,
mobilisant le concept de présence et d'émerveillement. Elle a exposé de nombreuses œuvres d'art (La chambre de Kristoffer,
Lab'Surd, InterACTE, Liber, Rock Art Rocks me...) dans plusieurs lieux internationaux (Ars Electronica en Autriche, Gaîté Lyrique,
GoogleLab, BPI Centre Pompidou, Centre des arts Enghien en France, MOCA Taipei à Taiwan, VR World Forum en Suisse). Elle est actuellement
fondatrice et directrice du pôle artistique à Laval Virtual. Dans ce contexte, elle a créé en 2018 le festival d’art et réalité virtuelle
Recto VRso qui se tient chaque année dans la ville de Laval (France). Elle est co-fondatrice du VRAC (VRArt Collective).
Robin STETHEM, CEO, Emily Carr's alumni and Colin NORTHWAY,
co-founder
MUSEUM OF OTHER REALITIES
Robin Stethem is co founder of The Museum of Other Realities, he is
interested in exploring new ways to interact with information and one another. While attending Emily Carr University Robin was a
research assistant; after graduation while working as an industrial designer at a local consultancy he picked up virtual reality to
explore new paradigms, bridging the gap between physical and digital experiences, and eventually pursuing his passion full time with The
MOR.
Colin Northway is co founder of The Museum of Other Realities, the creator of
Incredipede, Deep Under the Sky, Fantastic Contraption, and Fantastic Contraption VR, a successful early VR game which was released with
the original consumer headsets. Colin is a pillar of the Vancouver Indie games community and husband of Sarah Northway.
Robin Stethem est un designer et co-fondateur du Musée des autres réalités, explorant de nouvelles façons d'interagir
avec les autres et avec l'information. Il était assistant de recherche à l'Université Emily Carr, dont il est diplômé. Il a
égalemement travaillé comme designer industriel au studio Woke à Vancouver.
Colin Northway est cofondateur du Museum of Other Realities, créateur de Incredipede, Deep Under the Sky, Fantastic Contraption et Fantastic Contraption VR, un jeu à succès très ancien qui a été lancé avec les tout premiers casques. Colin est un pilier de la communauté des jeux indépendants de Vancouver et époux de Sarah Northway.
Gabriel REIS and KEIRA XU
MDM Centre for Digital Media
Divine Paper
Gabriel Reis is a Unity developer who is focused on exploring different
kinds of interaction and learning methods. Having a background in standalone, mobile and VR applications, he aims to develop experiences
that goes beyond the simple 2D screen, and explore a more engaging way to learn. Fascinated by the Chinese culture since early 2019, he
wants to use his expertise to help people learn the language.
Keira Xu is a designer who is focused on user-friendly and client-satisfying products with a strong visual design background over 4 years. She enjoys designing delightful experiences, and has worked on various industry projects with physical products, mobile apps, VR, MR, and interactive installations. Her design work has won multiple awards, such as the Red Dot Design Award, which is a TOP 3 industrial design competition in the world.
Gabriel Reis est un développeur UNITY qui travaille sur la notion d'apprentissage et est passionné par la culture chinoise.
Keira Xu est designer. Elle a remporté de mulptiples prix pour son travail dont le Red Dot Design Award.
Adam PEREGOVITS and Kavya SATYAKUMAR
MDM Centre for Digital Media
Self Suspension Ion
Adam Peregovits is a designer whose work explores the intersection of art, design and technology. With a background in media design and visual effects, his practice strives to facilitate audience participation through immersive audiovisual experiences.
Kavya Satyakumar is a designer whose work revolves around creating interactive experiences. With a background in graphic design and advertising, her practice utilizes technology to create disruptive and participatory pieces at the intersection of art and design.
Their collaboration came naturally because of their shared view and perspective on the impact of technology on society and human behavior today. They believe that art as commentary, design as a medium and installation as a form can facilitate meaningful and important conversation amongst people.
Adam Peregovits est un designer qui expore les liens entre l'art, le design et la technologie. Kavya Satyakumar, designer égalemement, explore l'interaction. Leur collaboration repose sur une conviction partagée : l'art et le design peuvent créer un dialogue salutaire autour de l'impact de la technologie sur la société.